Miben több a hallásgondozás mint az audiológiai vizsgálat?

A hallásgondozás több, mint egy audiológiai vizsgálat! – íme a leggyakoribb tévhitek ezzel kapcsolatban

A hallásgondozás fogalmát kevesen ismerik. Ha halláscsökkenésről van szó, a legtöbb embernek az audiológiai vizsgálat és a hallókészülék jut először az eszébe, pedig a sikeres hallókészülék ellátás alapja a jól felépített és kivitelezett hallásgondozás. Ezért tartottuk fontosnak, hogy összegyűjtsük a leggyakoribb tévhiteket a hallásgondozással kapcsolatban.

#1 A hallásgondozás maga az audiológiai vizsgálat.

Valójában a hallásvizsgálat csak a kezdete a hallásgondozásnak.

A hallásgondozás ugyanis egy olyan tanácsadási és vizsgálatsorozat, ami az audiológián tett első látogatástól a hallókészülék kiválasztásán át addig tart, míg a hallókészüléket hordjuk.

Az első alkalommal mindig sor kerül egy fül-orr-gégészeti vizsgálatra, és teljes körű hallásvizsgálatra. Ezt egy alapos beszélgetés követi, amin keresztül képet kapunk az ügyfél életviteléről, elvárásairól, kiemelkedő kommunikációs nehézségeiről. Mindezek alapján tudunk kiválasztani alternatívákat a hallókészülékek közül, amelyet az ügyfél haza tud vinni próbahordásra.

Lehetőség van arra, hogy több hallókészüléket is kipróbáljunk, és a próbahordás alatt igény szerint rendszeresen finomítunk a hallókészülék beállításain. Eközben folyamatosan átbeszéljük a felmerülő nehézségeket, feloldjuk a dilemmákat, újabb finomhangolást végzünk a beállításokon a tapasztalatok fényében.

A végső cél az, hogy az ügyfél megtalálja azt a hallókészüléket, amivel úgy érzi, megkapta azt a hallásjavulást, amit elvárt.

#2 hallásgondozás befejeződik a hallókészülék vásárlásával.

Egyáltalán nem! A hallókészülék vásárlásával kezdetét veszi az utógondozás, ami addig tart, amíg a hallókészülék, amit ott vásároltunk, a fülünkön van! (És folytatódik, ha a 6 éves kihordási idő után újabb hallókészüléket választunk.)

Az utógondozás egyfajta hallásrehabilitáció és hallókészülék karbantartás. A hallókészülék vásárlása után bármikor fordulhatunk segítségért az audiológusunkhoz, ha problémánk van:

  • Állíttatni szeretnénk a hallókészüléken.
  • Nem tudjuk megszokni a hallókészüléket.
  • Nem hallunk jól a hallókészülékkel.
  • Az illesztékünk tönkrement, újra van szükségünk.
  • Ha valamelyik alkatrész elöregedett és cserélni kell.
  • A hallókészülék működésében probléma merül fel.
  • További kiegészítő segédeszközre van szükségünk.
  • Elemet szeretnénk beszerezni.

Az audiológus feladata az is, hogy segítse megszeretni a hallókészüléket, leküzdeni a felmerülő nehézségeket, és elérni a lehető legoptimálisabb beállításokat, amit akár többszöri alkalommal is módosít.

Egy jó hallásgondozó mindig tárt karokkal vár, és szívesen segít. Komolyan veszi a panaszokat, és nem vesz félvállról egyetlen kérést sem.

#3 A hallásgondozás alatt nekem nincs semmi dolgom.

Ez nem igaz. A hallásgondozás akkor lesz igazán sikeres, ha szoros bizalmi kapcsolat épül ki az audiológus és a kliense között. Ugyanilyen fontos az is, hogy az audiológiai vizsgálat és a hallásgondozás egésze alatt őszintén kommunikáljunk a szakemberrel.

A kliens feladata, hogy tüzetesen megvizsgálja a saját érzéseit, elvárásait, feljegyezze a próbahordás alatt szerzett tapasztalatait, és ezeket megossza az audiológusával.

Csak így lehet igazán jól beállítani a hallókészüléket, hogy mindenki elégedett legyen!

#4 A hallásgondozás csak személyesen történhet.

Az első lépésnél fontos, hogy személyesen vegyünk részt a hallásvizsgálaton és az orvosi vizsgálaton is. Az első hallókészülék beállításokat is érdemes személyesen megejteni, hogy azok minél precízebbek lehessenek.

Az audiológus is sokkal jobban tud reflektálni, ha maga is látja a kliens reakciót is beállítás változtatásaira.

Később azonban, amikor már elégedetten használjuk a hallókészülékünket, és csak apró módosításokat kérnénk a beállításán, bizonyos hallókészülék modelleknél van lehetőség távbeállításra is.

Ebben az esetben elegendő egy alkalmazáson keresztül üzenetet küldeni az audiológusunknak, aki a rendelőben elvégzi a szükséges beállításokat, majd feltölti azt a felhőbe, ahonnan nekünk csak le kell töltenünk a hallókészülékünkre!

#5 A hallásgondozás időpazarlás.

Értjük, mi van emögött a gondolat mögött. A hallókészülék kiválasztása nem könnyű, tele van bizonytalansággal, ismeretlen érzésekkel. Könnyebb lenne elfutni ezek elől az érzések elől, de nem érdemes!

Nem szabad úgy hozzáállni a hallókészülék kiválasztáshoz, hogy bármelyik jó lesz, csak legyünk túl rajta! Ennek rendkívül káros következményei lehetnek!

Egy rosszul kiválasztott hallókészülék megpecsételheti a sorsunkat: a nehéz kommunikáció az életünk minden területén rombolni fog!

A környezetünkkel egyre nehezebben kapcsolódunk majd, a munkahelyünkön bizonytalanná válunk, a telefonálás rémálommá változik, a közérzetünk pedig egyre rosszabb lesz. Ezt a zuhanórepülést pedig csak egy új, ezúttal jól kiválasztott hallókészülékkel lehet csak megállítani, ami azonban újabb idő és pénz.

Vegye a kezébe az irányítást!

Csinálja végig a hallásgondozást türelmesen és megfontoltan! Így időben észre fogja venni, ha rossz hallókészülék van a fülében! Kollégáink pontosan tudják, mennyi nehézséggel kell szembenéznie a hallókészülék beállítása során, és kiemelten figyelnek arra, hogy átsegítsék Önt a mélypontokon! Jelentkezzen be hozzánk ingyenes hallásvizsgálatra, és segítünk meghozni Önnek a jó döntést!

Próbálja ki legújabb hallókészülékeinket!

Keresse fel bátran valamelyik Audiopontunkat, vegyen részt egy teljes körű, gyors és fájdalommentes hallásvizsgálaton, ami után közösen kiválasztjuk az Ön számára legideálisabb hallókészülék technológiát. Helyben kipróbálhatja a legmodernebb kommunikációs segédeszközöket is, amelyek segítenek jobban hallani a hallókészülékkel! Szerezze vissza vele a régi magabiztosságát!

A képek forrása: 123RF

Szólj hozzá