
Miben több a hallásgondozás mint az audiológiai vizsgálat?
A hallásgondozás több, mint egy audiológiai vizsgálat! – íme a leggyakoribb tévhitek ezzel kapcsolatban
A hallásgondozás fogalmát kevesen ismerik. Ha halláscsökkenésről van szó, a legtöbb embernek az audiológiai vizsgálat és a hallókészülék jut először az eszébe, pedig a sikeres hallókészülék ellátás alapja a jól felépített és kivitelezett hallásgondozás. Ezért tartottuk fontosnak, hogy összegyűjtsük a leggyakoribb tévhiteket a hallásgondozással kapcsolatban.
#1 A hallásgondozás maga az audiológiai vizsgálat.
Valójában a hallásvizsgálat csak a kezdete a hallásgondozásnak.
A hallásgondozás ugyanis egy olyan tanácsadási és vizsgálatsorozat, ami az audiológián tett első látogatástól a hallókészülék kiválasztásán át addig tart, míg a hallókészüléket hordjuk.
Az első alkalommal mindig sor kerül egy fül-orr-gégészeti vizsgálatra, és teljes körű hallásvizsgálatra. Ezt egy alapos beszélgetés követi, amin keresztül képet kapunk az ügyfél életviteléről, elvárásairól, kiemelkedő kommunikációs nehézségeiről. Mindezek alapján tudunk kiválasztani alternatívákat a hallókészülékek közül, amelyet az ügyfél haza tud vinni próbahordásra.
Lehetőség van arra, hogy több hallókészüléket is kipróbáljunk, és a próbahordás alatt igény szerint rendszeresen finomítunk a hallókészülék beállításain. Eközben folyamatosan átbeszéljük a felmerülő nehézségeket, feloldjuk a dilemmákat, újabb finomhangolást végzünk a beállításokon a tapasztalatok fényében.
A végső cél az, hogy az ügyfél megtalálja azt a hallókészüléket, amivel úgy érzi, megkapta azt a hallásjavulást, amit elvárt.
#2 hallásgondozás befejeződik a hallókészülék vásárlásával.
Egyáltalán nem! A hallókészülék vásárlásával kezdetét veszi az utógondozás, ami addig tart, amíg a hallókészülék, amit ott vásároltunk, a fülünkön van! (És folytatódik, ha a 6 éves kihordási idő után újabb hallókészüléket választunk.)
Az utógondozás egyfajta hallásrehabilitáció és hallókészülék karbantartás. A hallókészülék vásárlása után bármikor fordulhatunk segítségért az audiológusunkhoz, ha problémánk van:
- Állíttatni szeretnénk a hallókészüléken.
- Nem tudjuk megszokni a hallókészüléket.
- Nem hallunk jól a hallókészülékkel.
- Az illesztékünk tönkrement, újra van szükségünk.
- Ha valamelyik alkatrész elöregedett és cserélni kell.
- A hallókészülék működésében probléma merül fel.
- További kiegészítő segédeszközre van szükségünk.
- Elemet szeretnénk beszerezni.
Az audiológus feladata az is, hogy segítse megszeretni a hallókészüléket, leküzdeni a felmerülő nehézségeket, és elérni a lehető legoptimálisabb beállításokat, amit akár többszöri alkalommal is módosít.
Egy jó hallásgondozó mindig tárt karokkal vár, és szívesen segít. Komolyan veszi a panaszokat, és nem vesz félvállról egyetlen kérést sem.
#3 A hallásgondozás alatt nekem nincs semmi dolgom.
Ez nem igaz. A hallásgondozás akkor lesz igazán sikeres, ha szoros bizalmi kapcsolat épül ki az audiológus és a kliense között. Ugyanilyen fontos az is, hogy az audiológiai vizsgálat és a hallásgondozás egésze alatt őszintén kommunikáljunk a szakemberrel.
A kliens feladata, hogy tüzetesen megvizsgálja a saját érzéseit, elvárásait, feljegyezze a próbahordás alatt szerzett tapasztalatait, és ezeket megossza az audiológusával.
Csak így lehet igazán jól beállítani a hallókészüléket, hogy mindenki elégedett legyen!
#4 A hallásgondozás csak személyesen történhet.
Az első lépésnél fontos, hogy személyesen vegyünk részt a hallásvizsgálaton és az orvosi vizsgálaton is. Az első hallókészülék beállításokat is érdemes személyesen megejteni, hogy azok minél precízebbek lehessenek.
Az audiológus is sokkal jobban tud reflektálni, ha maga is látja a kliens reakciót is beállítás változtatásaira.
Később azonban, amikor már elégedetten használjuk a hallókészülékünket, és csak apró módosításokat kérnénk a beállításán, bizonyos hallókészülék modelleknél van lehetőség távbeállításra is.
Ebben az esetben elegendő egy alkalmazáson keresztül üzenetet küldeni az audiológusunknak, aki a rendelőben elvégzi a szükséges beállításokat, majd feltölti azt a felhőbe, ahonnan nekünk csak le kell töltenünk a hallókészülékünkre!
#5 A hallásgondozás időpazarlás.
Értjük, mi van emögött a gondolat mögött. A hallókészülék kiválasztása nem könnyű, tele van bizonytalansággal, ismeretlen érzésekkel. Könnyebb lenne elfutni ezek elől az érzések elől, de nem érdemes!
Nem szabad úgy hozzáállni a hallókészülék kiválasztáshoz, hogy bármelyik jó lesz, csak legyünk túl rajta! Ennek rendkívül káros következményei lehetnek!
Egy rosszul kiválasztott hallókészülék megpecsételheti a sorsunkat: a nehéz kommunikáció az életünk minden területén rombolni fog!
A környezetünkkel egyre nehezebben kapcsolódunk majd, a munkahelyünkön bizonytalanná válunk, a telefonálás rémálommá változik, a közérzetünk pedig egyre rosszabb lesz. Ezt a zuhanórepülést pedig csak egy új, ezúttal jól kiválasztott hallókészülékkel lehet csak megállítani, ami azonban újabb idő és pénz.
Vegye a kezébe az irányítást!
Csinálja végig a hallásgondozást türelmesen és megfontoltan! Így időben észre fogja venni, ha rossz hallókészülék van a fülében! Kollégáink pontosan tudják, mennyi nehézséggel kell szembenéznie a hallókészülék beállítása során, és kiemelten figyelnek arra, hogy átsegítsék Önt a mélypontokon! Jelentkezzen be hozzánk ingyenes hallásvizsgálatra, és segítünk meghozni Önnek a jó döntést!
Próbálja ki legújabb hallókészülékeinket!
Keresse fel bátran valamelyik Audiopontunkat, vegyen részt egy teljes körű, gyors és fájdalommentes hallásvizsgálaton, ami után közösen kiválasztjuk az Ön számára legideálisabb hallókészülék technológiát. Helyben kipróbálhatja a legmodernebb kommunikációs segédeszközöket is, amelyek segítenek jobban hallani a hallókészülékkel! Szerezze vissza vele a régi magabiztosságát!
A képek forrása: 123RF
Szólj hozzá