
Boldoggá tenni az embereket
Annyit adj embertársaidnak, mint amit Te is elvárnál!
Zakarné Király Sarolta gyerekként még közgazdasági területen képzelte el az életét, amolyan kiskosztümös, rendszerető könyvelőként. Az élet azonban átírta terveit, és néhány hónapos, egészségügyi intézményben eltöltött munkavégzést követően már tudta, megtalálta azt a területet, ahol kiélheti segítőkészségét. Ismerjék Gyömrő és Nagykáta Halláscentrumaiért felelős kollégánkat!
Szeretek segíteni
Legelső munkahelyem a közgazdasági iskola elvégzése után attól szakmailag meglehetősen távoli területen, egy aktív fekvőbeteg osztályon volt, ahol akkor még egészségügyi végzettség nélkül, irodai dolgozóként alkalmaztak. Egy idő után munkát ajánlottak nekem egy fül-orr-gégész orvos szalonjában. Elvégeztem az audiológus iskolát, és ebben a szakmában végül megtaláltam az igazi hivatásomat. 2005 óta dolgozom audiológusként, és a 15 év alatt egyáltalán nem untam bele, sőt! Egészen biztosan tudom, hogy ezt a szakmát szeretném űzni, egészen addig, amíg bírom.
Imádok emberekkel foglalkozni, közvetlen kapcsolatba kerülni a páciensekkel, segíteni nekik. Itt nem csak hallókészülékeket kell értékesíteni, hanem valóban emberi életeket lehet megváltoztatni. Ha a páciens is szeretné, és ha ő is elég elszánt, akkor biztosan tudok neki segíteni, és találunk közösen egy megfelelő megoldást.
Most, ennyi év távlatából visszaemlékezve, a kezdetek nagyon nehezek voltak. Maximalista vagyok, ezért eleinte botladozásnak éreztem a tevékenységemet. A szakmai utam akkor kezdődött el igazán, amikor mindent megtanultam és begyakoroltam.
A jelen
Azóta viszont számtalan különleges élmény ért, ami csak megerősített abban, hogy jó szakmát választottam. Egyszer például egy anyuka jött be a szalonba, félszeg kisfiát kézen fogva. A kisfiú egyáltalán nem tűnt lelkesnek. Átgondoltam, miért is ódzkodhat ennyire ez a legényke. Biztosan azért, gondoltam, mert otrombának tartja a készülékeket. Ekkor a legkisebb, leginkább formatervezett gyermek hallókészülékeket mutattam meg neki, amik olyanok, mint a kis ékszerek. Feltettem a kisfiúnak, és azonnal láttam, hogy tetszik neki. Amikor édesapjával az első kontrollra visszajöttek, már olyan lelkes volt, hogy azt mondta édesapjának:
„Apu, majd én megveszem az elemeket a zsebpénzemből!”
A számtalan pozitív visszajelzés közül volt még egy nagyon emlékezetes. Egy kicsit nagyobb, középiskolás kislány, lehetett vagy 15 éves, aki már 6 éves kora óta hallókészülékes volt, eljött hozzám, mert romlott a hallása és készüléket kellett váltania. Nagyon-nagyon ügyeltem arra, hogy az akkori legjobb gyermek hallókészüléket adjam neki. Kérdeztem tőle: „Na, milyennek találod a mi hangunkat?” A kislány először semmit sem szólt, csak nyeldeste a könnyeit. Amikor szóhoz jutott, őszinte döbbenet hallatszott a hangjában:
„Nekem mindig így kellett volna hallanom?”
És persze a felnőttektől is rengeteg pozitív visszajelzést kapok. A betérő ügyfelek rendkívül örülnek a sikeresen illesztett készüléknek, vagy annak, hogy az a tisztítás után minden újra jól működik. Hiszen ők traumaként élik meg, ha szervizbe kell küldeni a hallókészüléket, pedig lehet, hogy egy illeszték tisztítás vagy filter csere azonnal megoldja a problémát.
És amikor úton-útfélen megállítanak az ügyfelek, hogy „Sacika, ez nagyon jó, ez nekem tökéletes!”, az rengeteg energiát ad nekem.
Az Oticon márka
A 15 év alatt az összes hallókészülék márkával volt dolgom. Egy bizonyos idő után az ember már magabiztosan tudja, a meggyőződése szerinti legjobb márkát ajánlani ügyfeleinek. Nekem az Oticon a szívem csücske, hiszen a dán vállalat készülékei az összes, a mai világban elvárható követelményeknek megfelelnek.
Csekély az Oticon készülékek szerviz igénye, és nagyon jónak találom az illesztőszoftvert. Számomra óriási jelentőséggel bír, hogy már az első alkalom után is elégedettek az ügyfelek. Ezek a hallókészülékek számos tudásszinttel elérhetők, valójában már nemcsak okostelefonról, hanem okos hallókészülékről beszélhetünk, azok minden előnyével együtt.
A magánember
Ahogy már említettem is, az egyik legjellemzőbb tulajdonságom a segítőkészség. Egészen fiatal korom óta az vezérel, hogy annyit adjak embertársaimnak, amennyit cserébe én is elvárok.
A legfontosabb dolog életemben a családom. Férjemmel két felnőtt lányunk van, egyikőjük most teszi le az audiológus szakvizsgát, követ engem a pályán. Kertes házban lakom, van egy gyönyörű, parkosított kertünk, kerti tóval, konyhakerti- és dísznövényzettel. Így mindig tudok – és kell is – hódolni az aktív kikapcsolódásnak, mindig kell valamit tennem-vennem a kertben.
Bevallom, a férjem mellett van még egy szerelmem, a spinning. Akkor tudom magamból a maximumot adni, amikor én is feltöltődöm, és erre remek mód a spinning, amit már 15 éve, legalább heti két alkalommal űzök – természetesen a világjárvány idején, a lezárások miatt sajnos kényszerpihenőn vagyok, de reméljük, hamarosan javul a helyzet ezen a téren is!
Büszke vagyok mindenre, amit elérem, a szakmai eredményeimre, az összetartó családomra és ügyfeleimre, pácienseimre. Ők együtt adják nekem azt az energiát, amire szükségem van a mindennapokhoz, hogy én is minél többet tudjak nyújtani.
Az Audiopont
Audiológusaink minent megtesznek az Ön hallásáért! Szívvel-lélekkel segítik minden kliensüket a lehető legjobb hallásélmény megtapasztalásában és az Ön kezét sem engedik el addig, amíg maximálisan nem elégedett! Keresse fel bátran Audiopontjainkat, vegyen részt egy teljes körű, rendkívül gyors és fájdalommentes hallásvizsgálaton, ahol pontos képet kaphat aktuális állapotáról, de beszerezheti nálunk hallókészülék-tisztítószereit, illesztékét is!
Időpontot foglalok!
Szólj hozzá
Szólj hozzá