
A nagyothallás kezelése a környezetünk számára is nehéz
3 tipp, hogy a nagyothallás kezelése könnyebb legyen a környezetünk számára!
Ha a hallókészüléket már kézhez kaptuk, túl vagyunk az első nehézségen. Felismertük, hogy baj van a hallásunkkal, segítséget kértünk, megkerestük a legmegfelelőbb hallókészüléket, megtanultunk vele együttműködni a hétköznapokban. A következő kihívás, amivel szembe kell néznünk nagyothallóként, az a környezet reakciója új állapotunkra. A nagyothallás kezelése nekik sem könnyű. A jó hír, hogy tudunk tenni azért, hogy a végkimenetel pozitív legyen!
Az emberek többsége alapvetően elfogadó a nagyothallást illetően, pusztán csak tudatlanság és a tévhitek miatt reagálnak gyakran kirekesztően vagy bántóan. Ez sokszor úgy történik meg, hogy nem is veszik észre, hogy éppen tapintatlanok voltak. Nagyothallóként négy apró trükkel szinte észrevétlenül érzékenyíthetjük a környezetünket, terelgethetjük őket afelé, hogy támogatóan viszonyuljanak hozzánk!
Beszéljünk a nagyothallásunkról természetesen!
Sokan mentegetőzve beszélnek a nagyothallásukról, vagy az abból fakadó különcségeikről, pedig a nagyothallás megléte a világ legtermészetesebb dolga, ha már megtörtént. Sokan járnak ebben a cipőben, és természetes, hogy ez azzal jár, hogy bizonyos dolgokban segítségre, változtatásokra van szükségünk.
Sokat számít, hogyan kommunikálunk a halláscsökkenésről. Ha azt közvetítjük a környezetünk felé, hogy kiegyensúlyozottan éljük meg az új állapotunkat, elfogadjuk azt, és természetesnek vesszük, hogy segítséget kell kérnünk, akkor a környezetünk is így fog hozzánk állni!
Ez nem jelenti azt, hogy ne érezhetnénk magunkat rosszul a nagyothallásunkból fakadó nehézségeink miatt. Mindenkinek vannak jobb és rosszabb napjai, ám ettől még sugallhatják, hogy elfogadtuk a velünk történteket, és készek vagyunk azzal együtt megélni a hétköznapok örömeit!
Meséljünk a nagyothallásunkról!
Nem úgy kell ezt elképzelni, hogy a környezetünkre zúdítunk minden információt, hanem egyszerűen csak meséljünk el történéseket az életünkből. Ahogyan elmeséljük azt a barátainknak, hogy találkoztunk egy régi ismerősünkkel, vagy nekiütköztünk valakinek a metrón, úgy elmesélhetjük azt is, hogy kínos volt, hogy vissza kellett kérdezni a postán, vagy milyen vicces félrehallásunk volt a munkában az online meetingen.
Ezek a nüansznyi történések rengeteg információt adnak a környezetünknek ahhoz, hogy a nagyothallás kezelése könnyebben menjen számukra!
Legyünk kitartóak!
Ne legyen alapelvárás a részünkről az, hogy egy kérés után a jövőben minden megváltozzon! Jusson eszünkbe, hogy nekünk is milyen nehéz a fejünkben tartani a párunk olyan kéréseit, hogy ne tegyen a levesbe erős paprikát, vagy hogy ne hagyjuk szanaszét a zoknijainkat a lakásban!
Legyünk következetesek, ismételjük el mindig a kéréseinket, és előbb utóbb rögzülni fog a környezetünkben, még ha nem is mindenkiben, és nem is egyformán!
Ne kérjünk, cselekedjünk!
A példamutatás gyakran célravezetőbb, mint az, hogy megkérjük a környezetünket néhány dologra. Ha mi magunk rendezzük el a székeket úgy, hogy az nekünk jó legyen hallás szempontjából, ha rendszeresen csendes helyszínre szervezünk programot, ha mindig mi kapcsoljuk fel a fényeket szürkületkor, hogy tudjunk szájról olvasni, az a környezetünknek fel fog tűnni. Szinte észrevétlenül meg fogja szokni, és át fogja venni tőlünk ezeket a mozzanatokat.
Forduljon hozzánk bizalommal!
Audiopontjainkon megtalál minden eszközt ahhoz, hogy társadalmi beilleszkedése minél könnyebben menjen! Jöjjön el, próbálja ki a legmodernebb hallókészülékeinket, kérjen kiegészítő kommunikációs eszközt meglévő hallókészülékéhez! Mi segítünk elérni Önnek a legjobb hallásélményt!
A képek forrása: Oticon
Szólj hozzá